Wij houden van transparantie en willen je graag helpen bij het beantwoorden van jouw vragen. Hieronder vind je onze veel gestelde vragen over bestellen, betalen, verzending en retourneren. Geen antwoord op je vragen? Neem gerust contact op via onze vele contactmogelijkheden.
1. Bestellen
1.1 Wat zijn de verzendkosten naar mijn adres?
Wat zijn de verzendkosten naar mijn adres?
Alle bestellingen boven €200,- worden gratis verzonden binnen de Benelux. Is je bestelling minder dan €200,-? Dan worden verzendkosten berekend op basis van het type product. Dit varieert tussen de €15 - €50 afhankelijk van de grote en het gewicht. Voor internationale verzendtarieven (buiten de Benelux) kun je contact opnemen met onze klantenservice.
1.2 Kan ik zonder account bestellen?
Een account is niet vereist. Je kunt bestellen zonder account. Maar als je regelmatig online haardproducten koopt, heeft het een eigen account wel voordelen:
- Niet steeds opnieuw je gegevens invullen als je haardproducten koopt via onze webwinkel
- Beheren van nieuwsbrieven en je persoonlijke gegevens
- Altijd zicht op de status van jouw bestelling(en)
- Je facturen terugvinden en afdrukken
- Profiteren van gepersonaliseerde kortingen en acties op haardproducten
Een persoonlijk account aanmaken is heel eenvoudig.
1.3 Wat gebeurt er na mijn bestelling?
Nadat je een bestelling plaatst, wordt deze verwerkt in ons magazijn. Als de bestelde haardproducten op voorraad zijn, versturen wij deze op de eerstvolgende werkdag. Indien er haardproducten uit je bestelling niet op voorraad zijn, dan worden deze rond de genoemde levertijd verstuurd. Vanaf het moment dat wij je bestelling uitleveren, ontvang je een verzendbevestiging en track en trace gegevens per email. Hiermee kan je de zending volgen.
1.4 Hoe pas ik mijn bestelling aan?
Heb je een bestelling geplaatst en kom je er achter dat je nog iets had willen wijzigen? Geen probleem! Zolang je bestelling nog niet is verzonden, kunnen wij de gewenste wijzigingen voor je doorvoeren. Je kunt gemakkelijk contact opnemen met onze klantenservice via één van onze contactmogelijkheden.
2. Betalen
2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Wij bieden een gevarieerd aantal betaalmogelijkheden, zodat er voor iedereen minstens een bekende betaalmethode bij zit. De beschikbare betaalmethoden vind je op onze betaalmethoden pagina.
2.2 Is betalen veilig? Heb ik garanties?
Wij streven ernaar om te voorzien in een brede keuze aan betaalmogelijkheden zodat uw gebruik kunt maken van uw gewenste en vertrouwde betaalmogelijkheid. Daarbij is Haardcenter.nl beveiligd met een SSL-certificaat wat ervoor zorgt dat verbindingen met creditcardtransacties, gegevensoverdrachten en logins beschermd zijn. Meer informatie hierover is te vinden op de betaalmethoden pagina.
2.3 Betaling mislukt of geweigerd. Wat nu?
Is je bestelling mislukt of je betaling geweigerd? Of lukt het simpelweg niet om te bestellen? Geen zorgen. Stuur een e-mail naar [email protected] met het probleem, zodat onze klantenservice direct kan achterhalen wat het betalingsprobleem veroorzaakt en kan helpen met het plaatsen van je bestelling.
2.4 Hoe word ik terugbetaald?
Ben je toch niet tevreden met je bestelling? Dan kun je de producten binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling retourneren, mits de haard op maat is bezorgd en/of geïnstalleerd. Tijdens je retouraanvraag vragen wij altijd om je bankgegevens om het aankoopbedrag min de handlingskosten en verzendkosten terug te storten wanneer wij de producten retour hebben ontvangen in het magazijn. Het geld wordt binnen 7 dagen na ontvangst van je retour teruggestort op je rekening. Meer informatie over het retourneren van je bestelling vind je bij “4. Retourneren”.
3. Leveren
3.1 Wat is de status van mijn bestelling?
Als je tijdens het bestelproces een account hebt aangemaakt, kun je inloggen om de status van jouw bestelling te zien. Meer informatie over verschillende bestel-statussen vind je bij punt 1.4. Heb je geen account aangemaakt? Neem dan contact op met onze klantenservice voor de status van je bestelling.
3.2 Kunnen jullie op specifieke dagen leveren?
Voorradige producten kunnen op je gewenste dag afgeleverd worden, maar dit moet vaak wel even besproken worden met de planning van onze transporteur. Als producten niet op voorraad zijn, ben je helaas gebonden aan de betreffende levertijd. Uiteraard kunnen wij een datum van aflevering na deze levertijd afstemmen. Een gewenste dag van aflevering kun je kort na het plaatsen van een bestelling doorgeven aan onze klantenservice. De levering van je bestelling wordt dan in samenspraak met jou en een van onze haardspecialisten ingepland.
3.3 Wordt de bestelling gemonteerd geleverd?
Onze haarden worden niet gemonteerd geleverd of geïnstalleerd op locatie, hierop hebben wij één uitzondering. Als je de haard in combinatie met een haard meubel aanschaft, wordt dit in zijn geheel bij jou geïnstalleerd.
Alle haarden zijn eenvoudig te monteren (afhankelijk van jouw beoogde project). Aan de hand van de bijgeleverde handleiding kun je zelf de haard gemakkelijk installeren.
3.4 Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?
Ja, je kunt je bestelling, mits op voorraad, in overleg afhalen. Vanwege ons grote productaanbod is niet altijd alles direct uit voorraad leverbaar. In het notitieveld bij het afrekenen kun je, je gewenste afhaaldata invoeren. Wanneer de haard op afroep ligt in ons magazijn, zullen wij contact met je opnemen voor de levering. Toch liever bezorgen? Alle bestellingen boven €200,- worden gratis bezorgd op jouw gewenste afleveradres. (binnen de Benelux)
3.5 Leveren jullie internationaal?
Wij kunnen leveren (bijna) aan alle Europese landen. Voor het opvragen van internationale verzendtarieven kun je contact opnemen met onze klantenservice.
3.6 Kan ik mijn haard laten inbouwen?
Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van jouw keuze. Wij bieden losstaande haardmodellen, maar ook inbouwmodellen. Als je een interieurproject hebt bedacht waarbij jij een haard wilt laten inbouwen in bijvoorbeeld de wand, een meubelstuk of ander deel van de kamer, dan kan dit. Je zult dan een inbouw- of inzethaard nodig hebben, want deze zijn hier speciaal voor gemaakt. Belangrijk is wel dat alle prijzen op Haardcenter.nl exclusief inbouw is. Laat ons jouw ideeën en wensen weten, dan helpen onze haardspecialisten je graag verder!
4. Retourneren
4.1 Bedenktermijn
Je hebt 14 dagen de tijd om gebruik te maken van je recht op retour. Deze 14 dagen gaan in op de dag waarop je jouw bestelling ontvangt. Dit geldt niet voor haarden die al zijn gebruikt en geïnstalleerd en/of op maat zijn geleverd.
4.2 Product defect geleverd. Wat nu?
Is je product defect geleverd? Dan raden wij je aan om de gebruikershandleiding nogmaals te bekijken. Misschien kun je het probleem zelf al wel oplossen en hoef je het product niet terug te sturen. Heeft dit niet geholpen? Meldt dit dan zo snel mogelijk aan onze klantenservice met enkele foto’s en/of een videofragment van de situatie. Het probleem kan dan worden beoordeeld zo snel mogelijk voor jou worden opgelost.
4.3 Bestelling incompleet geleverd. Wat nu?
Is je product incompleet geleverd? Vervelend om te horen! Stuur ons direct een e-mail naar [email protected]. Wij vragen het ontbrekende onderdeel op bij de fabrikant of zoeken het onderdeel in ons magazijn. In de meeste gevallen heb je binnen 2 weken het ontbrekende onderdeel in huis. Mocht dit langer duren, dan houden wij je per e-mail op de hoogte.
4.4 Een artikel retourneren
Bevalt je aankoop toch niet helemaal en heb je het product nog niet in gebruik genomen? Bij Haardcenter.nl heb je tot 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kunt beslissen of je deze retourneert, of houdt, met uitzondering van maatwerk artikelen. Wij hopen dat je begrijpt dat je deze niet kunt retourneren.
De kosten voor retour worden niet door ons gedekt en wij brengen €50,- handelingskosten in rekening bij retouren vanaf 31,5KG (oversized parcels of (mini-) pallets). De gemiddelde transportkosten voor retour van dit gewicht varieert tussen € 35 en € 50,-. Bij pakketten tot 31,5KG zijn dit € 25,- handlingskosten en gemiddeld €7,25 tot €9,95 transportkosten. Bij nieuwe bestellingen van minimaal € 200,- worden de transportkosten binnen Benelux door ons gedekt en vanwege handeling- en (internationale) transportkosten van (zwaardere) pakketten bieden wij geen gratis retour.
4.5 Stappenplan retour indienen
1.Verpak de haard in de originele verpakking, inclusief handleiding en afstandsbediening en Gebruik alleen doorzichtig tape om de verpakking weer dicht te maken.
2.Meld je retour aan via [email protected] Vermeld hierbij altijd je naam en ordernummer (dit vind je op de orderbevestiging en begint met ORD)
3.Je ontvangt een email terug met hierin een retourlabel. Afhankelijk van de afmetingen/gewicht van de zending is dit een label van DHL, waarbij je het pakket zelf afgeeft bij een DHL servicepunt bij jou in de buurt of een label van onze externe transporteur, waarbij we vooraf een datum voor een afhaalafspraak inplannen.
4. Zodra de retourzending door ons is ontvangen, controleren wij deze. Als deze akkoord is bevonden, storten we het aankoopbedrag minus de handlings- en verzendkosten binnen 7 werkdagen terug op de rekening waarmee je hebt betaald.
4.6 Terugbetaling retour
Om er zeker van te zijn dat je retour goed verwerkt zal worden, willen wij de volgende punten verduidelijken voordat je jouw producten retourneert:
1. Maak gebruik van de originele verpakking. Dit is om er zeker van te zijn dat jouw retourzending in goede orde bij ons retour zal komen. Als klant ben je verantwoordelijk voor het correct terugsturen van de producten.
2. Verpak de retourzending op dezelfde manier als dat je deze ontvangen hebt. Door het op dezelfde manier te verpakken, voorkom je onnodige schade.
3. Een incomplete retourzending en/of een beschadigde retourzending zal geen volledige terugbetaling ontvangen. Wij verzoeken je om alle producten die je gekregen hebt weer terug in de doos of de daarvoor bestemde verpakking te stoppen. Wij kunnen je retour alleen verwerken wanneer alle onderdelen retour zijn ontvangen. Dit voorkomt vertraging bij het verwerken van je retour.
4. Heb je jouw product in gebruik genomen? Hou er dan rekening mee dat wij dit niet retour nemen. Ook als je zonder aan te geven het product retourneert en wij komen bij de controle erachter dat het product in gebruik is genomen, zullen wij helaas jouw retour niet verwerken.
5. Zijn er producten beschadigd? Neem dan contact op met onze klantenservice en stuur hierbij een duidelijke foto van de beschadiging mee. Op deze manier kunnen wij zien dat de beschadiging niet is opgetreden tijdens de retourzending.